QFD
Quality Function Deployment
Zákaznícky orientovaný vývoj výrobku

Metóda QFD bola skoncipovaná už v roku 1966 Japoncom Joji Akaom. Prvej praktickej aplikácie sa dočkala v roku 1972 vo firme Mitsubishi Heavy Industries v Kobe. Po úspešnom zavedení v automobilovom priemysle sa prostredníctvom ASI (American Supplier Institute – ktorý vypracoval jednotnú metodiku používania metódy) postupne presadila v USA aj v Európe.
Cieľom QFD je návrh a konštrukcia takého výrobku, ktorý bude plne zodpovedať požiadavkám zákazníka.
Grafické usporiadanie jednotlivých matíc pripomína dom, preto sa často používa pre QFD aj označenie „Dom kvality“ (House of Quality – HoQ).
QFD nám môže výborne poslúžiť na transformáciu špecifických požiadaviek zákazníka (CSR – Customer Specific Requirements) do výrobných procesov (napr. Formel Q, D/TLD, YC, YS, SC parametre).
Pomáhanám navrhnúťvýrobné parametre a ako správne riadiť kritické znaky.

